職務内容: | ターゲット顧客との良好な人間関係を構築しつつ、製品販促、情報コミュニケーションを行う。営業活動をスムーズに行うためのプランニング、付加価値のあるサービスの提供を確実に実行し、販売目標に貢献する。 | 勤務地: | 全国各地(入社後の導入研修終了後に決定) | 応募基準: | 学歴 | ・大卒(農学・アニマルヘルス分野の理学士、獣医学専攻の方優遇) | スキル・資格 | ・優れたコミュニケーション能力 ・PCスキルを有していること | 経験 | ・3年以上の企画・提案型営業経験(動物薬業界、もしくは製薬業界での営業経験が望ましい) |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | 臨床試験受託を目的とした医薬品メーカー、医療機器メーカー、大学等に対する営業活動(ドクターや関係者からの情報収集など) | 勤務地: | 東京、大阪 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上(原則として) | スキル・資格 | ・治験業界に関する知識 尚可 | 経験 | ・CRO若しくはSMOでの営業経験2年以上 ・社内外の調整業務に能力を発揮した実績のある方 |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | 欧米の製薬企業や、グローバルCROに対する営業活動を行います。 アプローチから提案、契約、また、受注した際の社内のコンセンサスを調整する等、業務は多岐に及びます。「臨床試験受託営業」の海外版です。 国内営業では最初から治験そのものを受注するケースも多々ありますが、海外営業では日本のフィージビリティから入って実際の治験は数年後といったケースもあり、長期間かけて大型案件に発展することや、グローバルCROと提携して国際共同治験を受託することもあります。 また年間数回の海外出張も発生し、数週間に渡ってクライアント訪問や交渉を行います。 | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上(原則として) | スキル・資格 | ・海外ビジネスや留学経験など、国際感覚をお持ちの方 ・調整力のある方 | 経験 | ・CROまたは製薬企業での実務経験 ・ビジネスの中で英語を使った折衝や交渉の経験がある方 ・医薬品開発の経験あれば尚可 |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | 欧米の製薬企業や、グローバルCROに対する営業活動を行います。 アプローチから提案、契約、また、受注した際の社内のコンセンサスを調整する等、業務は多岐に及びます。「臨床試験受託営業」の海外版です。 国内営業では最初から治験そのものを受注するケースも多々ありますが、海外営業では日本のフィージビリティから入って実際の治験は数年後といったケースもあり、長期間かけて大型案件に発展することや、グローバルCROと提携して国際共同治験を受託することもあります。 また年間数回の海外出張も発生し、数週間に渡ってクライアント訪問や交渉を行います。 上記に加え、部内マネジメント。 | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上(原則として) | スキル・資格 | ・医薬品開発の知識必須 | 経験 | ・CROまたは製薬企業で海外営業業務の経験がある方 ・ビジネスの中で英語を使った折衝や交渉の経験がある方(5年以上) ・マネジメント経験 |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | ■プロジェクトの全般管理(チームマネジメント、効率の向上、収益管理等) ■各部門との調整、クライアントとの折衝 ■自部門の教育、採用 ■SOP及びFDA等関連帰省の遵守管理 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | ・行動力のある優れたマネージメント能力 ・RTMS,EDC,CTMS,メディカル・イメージングを含む臨床開発技術の専門知識を有す ・医療開発業界、CRO業界の役割に精通している ・クライアントとの信頼関係を築ける ・新しいものを一から構築する熱意を有し、事業を発展させる能力 ・英語(TOEIC730程度) ・Word、Excel、Powerpointを含むMicrosoft Office(必須) | 経験・知識 | |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | ■業務概要:医薬品、医療機器の開発業務(モニタリング業務、DM・解析業務、メディカルライティング)および製造販売後調査業務・安全性管理業務などをクライアントのアウトソーシング担当部門と情報交換し受託する。 また、契約までの間、PXL-Japan社内およびPXL-Internationalの関連部門とプロジェクト編成に至るまでのコーディネート業務。 ■業務詳細:クライアントからの臨床開発業務受託に関する事業開発及び営業となります。 *クライアントの開発業務支援への提案 *臨床開発業務受託に関するクライアントへの説明・情報提供及び交渉 *クライアントへのプロポーザル提示、契約交渉及び関連業務の実施 *プロポーザル及び契約に関して要求される社内プロセスの実施、グローバルポリシーの遵守 * CRMの活用(Opportunity Listの適切かつタイムリーなデータ入力等) | 勤務地: | 神戸本社、東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | ・臨床試験の基礎的な知識 ・プレゼンテーション能力 ・ヒューマン・コミュニケーション・スキル ・英語力 ・MBA 尚可 | 経験・知識 | ・製薬/医療機器の開発経験 or CROでの営業もしくはプロジェクトマネジメントの経験 ・CROでの営業経験 尚可 ・クライアント(製薬メーカー開発部門)とのコネクション(特に内資企業) 尚可 |
| 入社時期: | なるべく早く |
職務内容: | ・製薬企業を中心とした、リサーチの企画提案営業 ・マルチクライアント型調査レポート営業 ・製薬企業への調査企画提案、実施、レポート | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上 | スキル・資格 | | 経験 | 以下のいずれかに当てはまる方 ・製薬企業において、マーケティングリサーチ企画経験 ・製薬業界のリサーチ企業において、マーケティングリサーチ企画営業経験 ・コンサルティングファームにおいて、リサーチ・分析業務を行っていた方 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望) |
職務内容: | ・エムスリーのマーケティングツール(m3MT)を活用したプロモーションの提案営業 ・クライアントのマーケティングニーズに合わせ、MR君やm3.com内のバナーやメルマガ広告、動画コンテンツ・紙資材など多岐にわたるツールを活用したプランの構築を行い、プロモーション全般をサポート ・将来的には、新サービスの開発も期待している | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上 | スキル・資格 | | 経験 | 以下を満たす方 ・Web広告やマーケティング企業での営業経験3年以上 ・営業実績の高い方 ・マーケティングやプロモーションに関する高い知識 ※人材広告媒体経験のみの方は対象外 ※業界や企業が特化している方や、BtoCや個人商店等への営業経験のみの方は対象外 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望)
信用報告書を分析する方法 |
職務内容: | ・治験・PMS・臨床研究(数千万〜数十億円の案件)の受託にむけた試験デザイン提案型営業活動 ・試験デザイン概略の立案、試験の全体スケジュール立案業務 ・財団・研究会・KOL・クライアント企業(製薬会社)との折衝業務 MRや普通の営業活動では体験できない、億単位の商取引を経験できます。 また、医学的、科学的知識も習得でき、更に学術的な職種へのステップアップが可能です。 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | | 経験 | 以下、何れかに当てはまる方 ・製薬会社のMR経験5年以上 ・製薬関連のコンサルタント経験3年以上 ・その他、医療系の営業経験5年以上 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望) |
職務内容: | ・製品価値最大化の為のKOL訪問によるサイエンス討議を実施する ・研究会の企画、実施 ・学会等におけるサイエンス情報の収集と他部門への情報共有 ・サイエンス観点からMarketing、Salesをサポート | 勤務地: | 大阪 | 応募基準: | 学歴 | ・薬学又はバイオ系の修士 | スキル・資格 | ・説得力、交渉力など高いコミュニケーション能力 ・国内外の学術文献を理解できる程度の専門知識と英語力 | 経験 | ・MR又は臨床開発関連職種の経験者 ・疾患等の専門知識(眼科、呼吸器、中枢神経、循環器:どの領域でも可能) ・大学担当者、KOLマネジメント経験者歓迎 |
| 入社時期: | できるだけ早く(応相談) |
職務内容: | 結節性硬化症理良薬の上市におけるマーケティングコミュニケーションの プランニングと実行(プレマーケティング活動を含む) 配属部署は「オンコロジーサイエンティフィックアフェアーズ統括部 希少疾患グループ」となります。(2012年1月よりスタートする組織です) | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | ・大卒以上 | スキル・資格 | | 経験 | ・医薬品メーカーにおけるマーケティング実務経験者3年以上(希少疾患に携わった経験あれば、なお可) ・小児科領域でのマーケティング、もしくは営業、もしくは開発経験者歓迎。 補足:少人数のグループで自ら手を動かす仕事です。大きなマーケティンググループで1部の仕事(資材作りや学会担当)をしてきた方よりは、マーケティングコミュニケーション全般に携わってきた経験のある方。 |
| 入社時期: | できるだけ早く(応相談) |
職務内容: | <Overall Job Purpose> Delivering selling message to doctors on psychiatry products thorough web network as e-MR service to improve BE and increase sales of the products <Primary responsibilities> *Utilizing innovative channel (e-MR service) to deliver selling messages to doctors on psychiatry products *Share results of e-MR service with brand teams and sales <Secondary responsibilities> *Support brand teams in development of strategy for e-MR service *Support brand teams in development of contents for e-MR service *Partner with e-business to consider other strategies and programs for doctors using e-channels | 勤務地: | 神戸 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | <Essential Skills / license> *Medical Representative license *English (TOEIC 600) <Desirable Skills / license> *Good communication skill *Marketing skill | 経験 | ・MR in neuroscience area, specifically with psychiatrists (if possible, child psychiatrist experience, for example ADHD) |
| 入社時期: | 出来るだけ早く(ご相談可) |
職務内容: | Lilly have been one of the leading companies in CNS area for 10 years and also we will get 4 indications additionally in this year. We have exciting pipeline ahead too. Especially Strattera is showing strong growth since launch in ADHD market in Japan. Strattera will be first in class drug for adult AD/HD patients in this Aug, In this situation, we are currently searching for a adult AD/HD marketer. The position is expected to deal with the marketing activities in the adult AD/HD as a member of brand team with thought leaders in adult psychiatric area and child psychiatric area, Global regional brand manager, sales management, outside-Lilly stake holders and sales representatives. The position requires marketing (or sales support function) experience or potential to be became a marketer with having experience in sales (MR) with high performance (within top 30%) or having MR experience in CNS area with English capability (TOEIC 600+).
* Develop and implement TL and Speaker programs and tools * Develop and implement Diagnosis and treatment educational programs and tools for adult ADHD * Develop and manage Global Speaker Tours * Develop and implement multi-detailing training, tactics, and tools
* Develop and implement special projects and other projects as directed by supervision. * Develop and implement PRA (Price, Reimbursement and Access) strategy, tactics and tools
| 勤務地: | 神戸本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | * Basic PC skill * BS in Business or related scientific field * Outstanding interpersonal skills and ability effectively influence internal and external partners * Exceptional ability to multi-task (there will be many competing deadlines)
* High creative ability * English communication skill | 経験 | * Marketing/sales training/sales planning experience in pharma industry and strong interest in a marketing career * Have a strong sense of responsibility * Lead team work successfully * Having good communication skill * Person must be able to travel frequently * Respect people
* Experience marketing in CNS area |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | Lilly Japan is currently going through a strong growth period, and we believe that will continue for some time. One area that is feeding into this growth is Diabetes Business Unit, which we have a healthy and exciting pipeline ahead of us. In this situation, we are currently searching for a diabetes marketer. This is due to our plan to launch a product in the very near future. The position is expected to deal with the marketing activities in the Diabetes Business Unit with Business Unit management (both global and Japan), sales management, outside-Lilly stake holders and sales representatives. The position requires marketing (or sales support function) experience or potential to be became a marketer with having experience in sales (MR) with high performance (within top 30%) or having MR experience in diabetes with English capability (TOEIC 700+).
◆Develop and implement TL and Speaker programs and tools ◆Develop and implement multi-detailing training, tactics, and tools ◆Develop and manage Global Speaker Tours ◆Develop and implement e-channel strategy, tactics and contents ◆Develop and implement special projects and other projects as directed by supervision. ◆Develop and implement PRA (Price, Reimbursement and Access) strategy, tactics and tools ◆Work at liaison with sales training
| 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | <Essential Skills / license> ◆BS in Business or related scientific field ◆Pharmaceutical sales experience; High performer (within top 30%) ◆Outstanding interpersonal skills and ability effectively influence internal and external partners ◆Exceptional ability to multi-task (there will be many competing deadlines) ◆English (TOEIC 700+) <Desirable Skills / license> ◆Highly proficient in Excel, Word, and Power Point | 経験 | <Desired Talents> ◆Pharmaceutical marketing experience (with or without pharmaceutical sales experience) ◆Sales experience in Diabetes field with English capability ◆MBA holder from top schools with at least 1-2 years of sales & marketing experience <Required Experience> ◆Marketing/sales training/sales planning experience or strong interest in a marketing career ◆Ability to make and justify decisions ◆Ability work autonomously with limited supervision. ◆Person must be able to travel frequently |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | 【Overall Job Purpose】 Scientific Experts are individuals who are noted for their expertise in a particular area and as a result, have special needs for in-depth and cutting edge information because they design and implement novel research, and educate colleagues and students. The Medical Liaison (ML) program is specifically designed to meet these needs through a group of medical professionals with deep content knowledge about specific disease states, available products, and investigational compounds (both Lilly and competitor), as well as detailed knowledge about research, regulatory and medical education environments, and related processes. By providing Answers That Matter and facilitating scientific exchange between industry and the Scientific Expert community, Medical Liaisons have the opportunity to improve patient outcomes by providing needed information that addresses important clinical and scientific questions. This Medical Liaison position will be responsible for Lilly's portfolio of investigational and approved therapies for the Neuroscience therapeutic area. For more publically disclosed information on Lilly's pipeline and products please visit www.Lilly.com. | 勤務地: | 神戸本社
モロッコの肥満 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 【Essential Skills / license】 ・Proficiency in written English (sufficient to read and understand procedures, training and medical literature) ・Strong interpersonal skills, including capability to engage in professional relationship building and networking ・Intellectual curiosity and intelligence about the field of science/medicine for which they are responsible ・Highly motivated and capable of comprehending large amounts of scientific content which is then communicated in a clear, concise fashion ・Demonstrated success in self-managing priorities and multi-tasking projects ・Ability to work effectively and share information within a team environment ・Familiarity with the academic community and the medical research and medical education process ・Continual compliance with all procedural requirements of the role | 経験 | 【Required Experience】 ・Advanced degree in health sciences (PhD, Doctor of Medicine) desired with 2-3 years of relevant clinical or therapeutic experience in Neuroscience. ・Masters or Bachelors level degree in health sciences (Nurse, BS Pharmaceutical Science, MPH etc.) considered if 5 or more years clinical, research, or industry (medical/scientific role) experience in Neuroscience is present. |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | 【主なアカウンタビリティ】 ・開発プロジェクトの初期段階から国内市場の売り上げを最大化するための必要なビジネスインプットを行い、理想的な適応症・用法用量の承認取得に貢献する ・中枢神経、麻酔、眼科領域においてクロスファンクショナルからなるチームの中心メンバーとして中長期的なビジネスプラン作成をリードし、将来のビジネス戦略やポートフォリオマネジメント作成に貢献する 主な役割責任 ・開発初期段階から製品差別化に貢献できるKOLとの強力かつ良好な関係構築を企画し、製品特性や開発状況を戦略的にKOLと共有し、上市前市場環境整備と市場参入への準備を主導・実行する ・医療・審査制度、競合環境、治験結果の内容により変化するビジネスニーズを迅速に開発計画に反映する ・中 枢神経、麻酔、眼科領域の製品群の開発優先順位付けに際してフランチャイズワーキングチームでの議論を主導し、戦略的意思決定案のとりまとめを主導する ・マーケティング内部における機能横断的なチームに加え、営業本部、営業推進本部、臨床開発本部、メディカルアフェアー、広報室などとの機能横断的なチームにおいて指導的役割を果たす | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | ・4年制大学以上を卒業していること | スキル・資格 | ・十分な英会話能力および英語の効果的な読み/書き能力 ・ポートフォリオマネジメントを含む戦略立案能力 ・コミュニケーション能力(文書/口頭によるコミュニケーション/プレゼンテーション) ・社内外の影響力のある関係者との中長期的な関係構築力 | 経験 | ・インライン品、開発品マーケティングでの戦略的マーケティングの実務経験、その他の関連分野でのマーケティング関連業務経験 |
| 入社時期: | なるべく早く(ご相談可) |
職務内容: | ・担当製品の価値を最大化するために、市場動向と顧客ニーズを分析・把握し、部門の方針に基づいた効果的なマーケティングプランを立案・実行する。 ・MR活動を含めた、複合的な販促チャネルを活用することにより販売目標を達成し、マーケットシェアを拡大あるいは維持する。 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 【必要なコンピテンシー】 ・プレゼンテーションスキル ・折衝力およびコミュニケーション能力 ・やる気とオープンマインド、自発的な行動 ・分析力、企画実行力 ・クリエイティブ思考 ・複雑で変化に富みかつ困難な状況においても能力を発揮できる力 | 経験 | 【必要なスキル/経験】 ・担当製品のマーケティングプランの立案・実施 ・販売戦略に基づく販促資材の企画、制作、モニタリング ・自社主催および関連学会における講演会等の企画・実施 ・全国KOLとのネットワークの構築 ・担当製品の短・中・長期の販売予測 ・販売経費予算の立案と進捗管理 ・市場・競合情報の把握 ・新製品に関わる市場性評価 ・グローバルマーケティングとの連携 ・3年以上のプロダクトマーケティング経験者 ・英語中級レベル(マネージメントおよび米国本社担当者との文通および専門文献の読解可能レベル) |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | ・競争の激しい市場において、既存の成人ワクチンの製品戦略、マーケティングプラン、プロモーションプログラムおよび戦術の開発と実行に貢献する。社内・社外の関係者と協力し、医師、卸売業者、患者/消費者や権利擁護団体のサポート資料/プログラムの戦略およびマーケティングの開発に従事する。新しい"MSD成人ワクチン"立ち上げの準備・実行に従事する。シニアプロダクトマネージャーの監督の下、ニューモバックス23での経験を生かしたうえで、製品を分化する。 ・プロモーション戦略、プログラムおよび資材の開発・実施できる能力に加え、革新的な態度で新しいパートナーとも協力関係を結び、市場動向を踏まえた新プランを開発し、製薬業界内外においてベストプラクティスを維持すべく、製品差別化を図る。営� ��と資材の議論をする際も自信のある態度を優先できる。 【重要債務】 ・顧客と市場洞察に基づき、ブランド戦略と市場の理解、重要課題、戦略、戦術やプロモーション予算を含め、この成人ワクチンのためのブランドマーケティング計画を通知する。 ・適切なプロモーションチャネルを活用したブランド戦略と計画策定し、顧客や営業チームのニーズに答え、詳細なプロモーションプログラムや戦術を、割り当てられた予算内において実行する。 ・ブランドの監視、マーケティング&セールスパフォーマンス対計画(ビジネス、実行、および戦略のメトリックに対して)、是正措置を推奨し実施する。 ・オピニオンリーダーとの外部接触を確率し、KOL活動を構築し、NP23の経験を活用し、自身が担当する製品の市場浸透を 強化する。 ・代理店やパートナーと最適なプランを実行し、社内外の規制に完全準拠する。 ・マーケティング内部における機能横断的なチームに加え、営業本部、学術部門、医薬研修部、広報室などの重要関連部署内の機能横断的なチームにも貢献する。 ・ブランドに関するプロモーション用のメッセージや資材をMRに確実に理解してもらう工夫を行う。 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 【必須要件】 商才/プロモーション戦略設定と実行 プランニングおよびプロジェクトマネジメント能力。 顧客、革新的なマーケティングアプローチ、業界の多種プロモーションスキーム、競合他社とベストプラクティスの知識を活用する。 プロモーション経験と批判的考察のもと、自信を持ってブランドのプロモーションプログラムを発展・実行する能力。 製品差別化のためのプロモーションおよび戦略的プログラムキャンペーンの特定知識をもって、新医薬品の上市、またはそのサポートの経験がある。 【結果達成のための実行】 MSD/業界の規則に沿い、高水準のパフォーマンスとコンプライアンスを維持する。意欲的に最良の結果を達成する。タイトなスケジュールの下で目的指向型アプローチをする。 営業� ��門(フィールド、マネージメント)、ニューモバックスチーム、と、社外KOLに対してと同様の良好な関係を発展・維持する。 イノベーション、および現状体制への挑戦を、強力かつ効率的に実行する。 【コミュニケーション】 社内外における、確かな対人コミュニケーションおよびプレゼンテーションスキルを有し、現場のMR、マーケティング関係者や社内の利害関係者の信頼を獲得する。日本語・英語の両方における高いコミュニケーション能力。 【リーダーシップと長期的目標】 思慮深い、結果重視型のリーダシップ。 利害関係者を納得させ、物事を進めていく能力。 強力なパフォーマーとして、マーケティングや営業(ブランド/グループリーダー)、あるいはMSD内における責任感を高めるように進化させて いく。 【必要なスキル】 ・顧客中心(社内、社外)、傾聴力 ・チームワークスキル、オープン且つ、仕事に対する高い遂行意欲 ・プランから実行、マネージメントスキルの高い実行力、高パフォーマンス、批判的且つ革新的な思考能力 − タイトなスケジュールにおいてもこれを実行できる能力。 ・製薬業界でのブランドプロモーションプランの開発と実行をサポート、または主導した経験。 ・高い対人コミュニケーション、プレゼンテーション能力(書く、話す) ・十分な英語力(主に書き) 【希望要件】 ・(成人)ワクチンまたは呼吸器製品を取り扱った経験 ・マーケティングプロモーションに対する創造的で革新的なアプローチ経験 ・MR経験または医療関係者との接触経験 ・英語での読� �書き能力と同様の、高い英会話能力 | 経験 | |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | ・ブランド戦略、プロモーションプランを策定する。 ・戦略に沿ったプロモーション(イベント含む)プラン策定と資材を作成する。 ・広告代理店と円滑に情報共有を行い、ビジネス上のパフォーマンスを確実なものにし、戦略に沿ったプロモーションプランの具体化を行う。 ・目標達成に必要な項目のトラックと分析を行う。 ・ブランドに関するプロモーション用のメッセージや資材をMRに確実に理解してもらう工夫を行う。 ・マーケティング本部内の機能横断的なチームに加え、営業本部、営業推進本部、広報室などとの機能横断的なチームに貢献する。 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 【必須要件】 ・プランニングおよびプロジェクトマネジメント能力。 ・オピニオンDrとコミュニケーションを行うための専門知識。 ・営業現場に対する正しい現状理解。 ・コミュニケーションスキル(文書/口頭によるコミュニケーション、プレゼンテーション)。 ・顧客の考え方に対する理解−社内・社外 ・チームワークならびにチームにおけるリーダーシップ。 【希望要件】 ・MR経験のほか、医療関係者と接触の多い業務経験 ・エクセル、ワード、パワーポイントの知識/使用経験 ・十分な英会話能力および英語の効果的な読み/書き能力 | 経験 | |
| 入社時期: | ご相談可
低体温症:乾燥溺死 |
職務内容: | 【Key accountability】 •Responsible for developing and implementing effective and efficient market research programs to support the decision making in assigned products/franchises Major responsibilities of role: •Key member of Extended Product team •Manages assigned Market research budget to continually gain greater value •Contributes to planning for assigned products/franchises, especially analysis /forecasting/ performance tracking with little/no oversight by Manager. •Seeks innovative ways to measure impact and effectiveness of marketing activities •Provides timely and useful data upon which decisions can be made adding insight and recommendations based on the data. •Key contact with research agencies as needed •Acts as the"antennae"of the organization for market changes & events •Serves as the primary research contact for assigned products/franchises with GHH colleagues to ensure global alignment on research projects. •Undertakes periodic field visits to hear the Voice of the Customer (both internal & external) and includes this perspective in all activities is seen as a "stand-alone" person in the role of market research and is capable of addressing any/all market research needs for the assigned product/franchise with little/no oversight by Manager. | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 【Competencies】 •Market Research Expertise ( through a process of vigorous questioning and debate): 1)identifies critical business information needs and generates hypotheses 2)secures data through both primary and secondary research means 3)integrates the research findings into the decision making process 4)draws insights and recommendations in line with objectives of analysis 5)willingness to put forth market research recommendations – even if they are counter to wishes of the marketing team •Strategic thinking; •Communication (written, verbal, presentations); creative presentation of data •Customer service orientation; strong partnership •Team working & team leadership; •Self-development orientation – openness to feedback, desire to manage own career 【MUST Experience】 • Practical experience in business research • Experience in business (product management, promotion, consumer marketing, customer management, Sales, Sales promotion etc) − could be outside Banyu • Effectively working in cross-functional (and perhaps cross-geographical) teams to achieve a result • Demonstrated ability/orientation towards data and analysis • Excellent conversational English is mandatory, as well as effective reading/writing of English 【WANT Experience】 • knowledge of Merck Marketing and/or Pharmaceutical Industry • Worked outside Japan • Experience in Field Sales • Knowledge of relevant therapeutic area • Market research experience in pharma or other industry 【Preferred】 • Tertiary education, MBA (or other post-graduate degree) well regarded • Major in Marketing, Math/Statistics or business preferred but not required • Undergraduate degree, preferably post-graduate as well. | 経験 | |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | 上市の成功に貢献し、また、マーケティング戦略をより効果的に実行することにより、エンパグリフロジンの売上を短期的及び長期的に最大化する。 | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | ・大学卒業資格(専攻は問わない) | スキル・資格 | ・プロダクトマーケティングに関する知識 ・分析スキルに関する知識 ・概念的思考(Conceptual thinking)および戦略的思考(Strategic thinking)に関する知識 | 経験 | ・製薬業界における3‐5 年のフィールド業務の経験 (MR、AM またはブランチマネージャー) ・マーケティング部門における3‐5 年の医薬品マーケティング経験 ・マネジメントの経験 |
| 入社時期: | できるだけ早く |
職務内容: | マーケットリサーチの実施。 | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | ・大卒以上(マーケティング専攻が望ましい) | スキル・資格 | ・医薬品のR&D,及びマーケティングプロセスについての市場調査の要諦に関する十分な知識 ・疫学、医学、薬学、心理学、数学、経済、マーケティング及び経営に関する十分な知識ベース ・プレゼンテーション能力 | 経験 | ・マーケティング又は市場調査等の医薬事業部門における業務経験 ・市場調査における広範な専門業務経験 ・定量的/定質的な市場調査の手法に関する専門能力 ・IT又はプロセス管理分野におけるプロジェクトマネージメントの経験 |
| 入社時期: | できるだけ早く |
職務内容: | ブランド戦略と戦術策定のために、顧客分析ならびに市場分析の提供し、マーケティングにて策定された経営指標をトラッキング、分析・評価をして、課題を関係者各位に報告 マーケティング活動のROI 分析をし、PM ビジネスの投資効率の最大化のために提案の支援をする | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | ・大学卒業資格が最低限必要 ・経営学の修士号保有が望ましい | スキル・資格 | ・医薬品のR&D 及びマーケティングプロセスについての市場調査の要諦に関する十分な知識 ・疫学、医学、薬学、心理学、数学、経済、マーケティング及び経営に関する十分な知識ベース ・自信に満ちたしっかりしたプレゼンテーションを行うことができる技術 ・戦略的思考、チーム志向の態度および強力なコミュニケーションスキ ル | 経験 | マネージャー経験 ・マーケティング又は市場調査等の医薬事業部門における、最低5 年間の業務経験 ・市場調査における広範な専門業務経験 ・定量的/定質的な市場調査の手法に関する専門能力 ・予測用パッケージを含む戦略的な事業情報ツールの使用に関する専門能力 ・IT 又はプロセス管理分野におけるプロジェクトマネジメントの経験 |
| 入社時期: | できるだけ早く |
職務内容: | 上市の成功に貢献し、また、マーケティング戦略をより効果的に実行することにより、トラゼンタの売上を短期的及び長期的に最大化する。 | 勤務地: | 東京 | 応募基準: | 学歴 | ・大学卒業資格(専攻は問わない) | スキル・資格 | ・プロダクトマーケティングに関する知識 ・分析スキルに関する知識 ・概念的思考(Conceptual thinking)および戦略的思考(Strategic thinking)に関する知識 | 経験 | ・製薬業界における3‐5 年のフィールド業務の経験 (MR、AM またはブランチマネージャー) ・マーケティング部門における3‐5 年の医薬品マーケティング経験 ・マネジメントの経験 |
| 入社時期: | できるだけ早く |
職務内容: | ・介護施設において、介護士や患者家族を対象にした、認知症ケアに関する説明会の実施・指導。 ・非専門医と専門医との連携構築支援。 ・MRによる勤務医(非専門医)への啓発の橋渡し支援および新規処方の獲得。 ・AD型認知症の確定診断の推進と啓蒙、その資料の活用。 | 勤務地: | 名古屋、大阪 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | 正看護師 | 経験・知識 | <スキル・経験-望ましい条件> ・過去に企業で就業した経験 ・2年以上の認知症看護の実務経験(認知症看護認定看護師または認知症ケア専門士 尚可) ・PCスキル(PowerPointの作成、Wordを使って文章作成、Excelを使っての活動報告書入力など一般事務レベル) ・医師・看護師と対等にコミュニケーションができる ・30名程度の前でプレゼンテーションができる |
| 入社時期: | 2012年6月 | その他: | 出張を伴う外勤業務が可能な方 |
職務内容: | エムスリーの各種eマーケティングツール、サービスで展開する医療コンテンツの企画・提案〜製作管理 <即戦力として求める業務> ・マーケティング手法を元に構築された戦略プランに基づき、実施のためのクリエイティブをプロデュース ・業務のプロセスの中で、関わるライター、Webデザイナー、制作プロダクション、監修医、 出演するオピニオンリーダー等の選定、ディレクション <将来的に求める業務> ・自らの力でクライアントの問題点を引き出し、論理的思考に基づいた解決策を提案し、ソリューションを提供 −入社後は、戦略マーケティンググループが実践している戦略的人材育成プログラムを受けていただきます。そこでは、ロジカルシンキング、ロジカルライティング、プロフェッショナルセリングスキルなど、マーケティング、営業、オペレーションを科学的に分析し、確実に身につけていただき、一流のビジネスパーソンに成長していくようにサポートを行います。 −「Ask Doctor」「QOL君」「m3.com Career」などの一般向けの商材とは異なりますのでご注意ください。(市場規模の違い、取り扱い案件やセールス手法から、求める能力も異なります) −戦略マーケティンググループは、「MR君」事業とは異なり、製薬業界のeマーケティング全般をカバーしており、様々な手法とサービスを取り扱う革新的なグループです。 | 勤務地: | 東京本社
| 応募基準: | 学歴 | 大卒以上 | スキル・資格 | ・広範囲かつ専門的な医薬品の知識、製薬会社のマーケティングの知識 ・高いPCスキル、インターネットに興味が強い方 | 経験 | ・製薬会社でのMR経験3年以上(大学病院または都心エリア等の担当経験があり非凡な実績を残した方)またはプロダクトマネージャー経験者 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望) |
職務内容: | ・日本最大の医療従事者専用サイト「m3.com」の、プロモーション企画立案と実施推 進 −サイトへのトラフィック誘導、アクセス数増加とロイヤルティ向上 −新規会員登録の獲得 −SEM、SEO、LPO、DM等、基本施策の継続的実施 ・既存会員への多面的なアプローチによる利用頻度向上等、既存の概念にとらわれない、クリエイティブな施策の企画提案と実施 | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上 | スキル・資格 | ・数字、分析、論理的思考に強いこと(必須) ・分析結果を具体的な企画案に落とし込んで開発、実装につなげられる企画力とプロジェクト推進力 ・目標達成への執着心と、自らの業務を自ら管理し遂行する、高い責任感と倫理感 ・社内のエンジニア、Webデザイナー等と連携し、チームで業務を遂行する協調性、責任感とコミュニケーション能力 ・既存の枠にとらわれない柔軟な発想、着眼力 | 経験 | ・ウェブマーケティング戦略の立案、実施経験 ・マーケティングデータの分析経験 ・多数のプロジェクトを並行して走らせ、高速でPDCAサイクルを回し続けるスキル ・SEM、SEO等、ウェブマーケティングの構成要素への理解、経験があれば尚可 ・医学、医療に関する知識は必要ありません ・戦略系コンサルティング会社、市場調査会社等での、マーケティングデータの定量的分析経験尚可 ・事業会社における、ネットマーケティング、プロモーション、サイト企画運営管理経験尚可(会員制サイトの運用に関わった経験があれば尚可) ・Web改善コンサルティング会社での職務経験尚可 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望) |
職務内容: | 日本の医師の7割以上が会員登録するポータルサイトm3.comに掲載される、医薬品のプロモーションコンテンツの企画・制作ディレクション ・マーケティング戦略に基づくプロモーションプランやコンテンツの企画・提案 ・メディカルライター、Webデザイナー、制作プロダクション、監修医、出演者(著名医師など)とのコミュニケーション ・制作業務全体のディレクション | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | 大卒以上 | スキル・資格 | | 経験 | 以下をいずれかを満たす方 ・MR経験3年以上 ・プロダクトマネージャー/アシスタントプロダクトマネージャー経験者 ・広告代理店で製薬企業向けプロジェクトのAEまたはディレクター経験者 ・ネットでのプロモーション用動画の企画・ディレクション経験者 |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望) |
職務内容: | 会社の特徴等につきましてはお問い合わせください。 ※お問い合わせには、この求人情報ページの一番下に表示のあります 「キャリアカウンセリング」または「無料電話相談」をご利用ください。 (職務の内容) Key accountability ・Responsible for developing and implementing effective and efficient market research programs to support the decision making in assigned products/franchises Major responsibilities of role: ・Key member of Extended Product team ・Manages assigned Market research budget to continually gain greater value ・Contributes to planning for assigned products/franchises, especially analysis /forecasting/ performance tracking with little/no oversight by Manager. ・Seeks innovative ways to measure impact and effectiveness of marketing activities ・Provides timely and useful data upon which decisions can be made adding insight and recommendations based on the data. ・Key contact with research agencies as needed ・Acts as the"antennae"of the organization for market changes & events ・Serves as the primary research contact for assigned products/franchises with GHH colleagues to ensure global alignment on research projects. ・Undertakes periodic field visits to hear the Voice of the Customer (both internal & external) and includes this perspective in all activities Is seen as a "stand-alone" person in the role of market research and is capable of addressing any/all market research needs for the assigned product/franchise with little/no oversight by Manager. | 勤務地: | 東京本社 | 応募基準: | 学歴 | ・Tertiary education, MBA (or other post-graduate degree) well regarded ・Major in Marketing, Math/Statistics or business preferred but not required ・Undergraduate degree, preferably post-graduate as well. | スキル・資格 | ・Excellent conversational English is mandatory, as well as effective reading/writing of English | 経験 | ・Market Research Expertise ( through a process of vigorous questioning and debate): 1)identifies critical business information needs and generates hypotheses 2)secures data through both primary and secondary research means 3)integrates the research findings into the decision making process 4)draws insights and recommendations in line with objectives of analysis 5)willingness to put forth market research recommendations – even if they are counter to wishes of the marketing team ・Strategic thinking; ・Communication (written, verbal, presentations); creative presentation of data ・Customer service orientation; strong partnership ・Team working & team leadership; ・Self-development orientation – openness to feedback, desire to manage own careerJob Experience MUST Experience ・Practical experience in business research ・Experience in business (product management, promotion, consumer marketing, customer management, Sales, Sales promotion etc) − could be outside MSD ・Effectively working in cross-functional (and perhaps cross-geographical) teams to achieve a result ・Demonstrated ability/orientation towards data and analysis WANT Experience ・knowledge of Merck Marketing and/or Pharmaceutical Industry ・Worked outside Japan ・Experience in Field Sales ・Knowledge of relevant therapeutic area ・Market research experience in pharma or other industry | その他 | |
| 入社時期: | なるべく早く(ご相談可) |
職務内容: | Anticipate evidence necessary to secure/maintain PRA and differentiate the Lilly product in the Japanese market. The Global Health Outcomes (GHO) Scientist provides scientific expertise and effective project oversight to ensure the successful fulfillment of the GHO research plan to deliver better outcomes that are valued by patients, payers and providers. Projects may focus on diseases and/or treatments within Lilly's portfolio and span the entire lifecycle of development and commercialization. Other projects may focus on methodological innovations or key healthcare policy issues that impact patient outcomes. The GHO Scientist develops and ensures that appropriate health outcomes research strategies are in place to support Pricing, Reimbursement and Access (PRA) for Lilly products. The GHO Scientist is responsible for the conduct, quality, and integrity of health outcomes studies and scientific disclosures resulting from this research, and for facilitation of research efforts within GHO Centers of Expertise, Therapeutic Area Platforms, IIIB/IV Research Area, and Health Technology Assessment (HTA) geographic regions. The GHO Scientist demonstrates and applies in-depth knowledge, understanding, and evaluation of clinical, economic, epidemiologic, statistical and/or patient-reported outcomes (PRO) methodologies. The GHO Scientist effectively communicates health outcomes findings and concepts to internal and external business partners and takes a leadership role in the dissemination of health outcomes research findings to the scientific community and payer customers in a given market.. In addition, the Scientist provides health outcomes scientific leadership, is a key member of the PRA strategy team, and demonstrates effective teamwork in cross-functional initiatives. | 勤務地: | 神戸本社 | 応募基準: | 学歴 | | スキル・資格 | * An advanced degree, including Ph.D., M.D., Masters degree or Pharm.D. with 5 years experience in an appropriate discipline (e.g., economics, epidemiology, health administration, health services, medicine, pharmacy, pharmacoeconomics, public health, psychology, statistics, or other relevant sciences) will generally be required, although significant previous training and experience in designing and conducting research and disseminating the results in the areas of health economics, health outcomes, disease management, and/or population health may substitute for the formal degree requirement. * Strong communication and interpersonal skills and the ability to work successfully in a team/cross-functional environment. * The ability to think and act globally with a customer focus and a solution orientation. * The ability to travel to international locations. * Knowledge and experience of health care system in Japan * Understanding of and experience with clinical settings and clinical research. * Technical and analytic capabilities in the areas of economic modeling, economic evaluation, cost-effectiveness evaluation, burden of illness studies, epidemiology, statistics, health care policy, PRO development, etc. * The ability to influence individuals. * Strong project management skills. | 経験 | |
| 入社時期: | ご相談可 |
職務内容: | ・医療機器の修理、メンテナンス(得意先、社内) ・器械部品の在庫管理 ・メンテナンス契約の管理 | 勤務地: | 全国各地の営業所 | 応募基準: | 学歴 | 理系大学卒以上 | スキル・資格 | | 経験 | 医療機器(ディスポ等の用具を除く)のサービスエンジニア経験(3年以上)をお持ちの方【必須】 |
| 入社時期: | ご相談可 | その他: | 入社時の研修は南砂事業所(東京都江東区)で行います。
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職務内容: | 1) Achieves Customer Satisfaction on Alcon Instrumentation and Service 2) Achieves Service Objectives through Install, Service and Maintenance the Alcon Instruments 3) Maximize Profit 4) Maintain Repair license 5) Provide Tech Support for FSE/Sales. ★New position for building up Field Service Organization for Excimer Laser Service | 勤務地: | 南砂事業所(東京営業所)もしくは大阪営業所 | 応募基準: | 学歴 | Engineering College/University graduates | スキル・資格 | ・Driver's license ・PC Skill: Excel, Word ・English: business communication level | 経験 | ・5+ year of Field Service (repair) experience in Medical industry ・Knowledge of Repair License |
| 入社時期: | ご相談可(なるべく早い時期を希望)
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